Pages

torstai 11. elokuuta 2011

ups and downs

Mun koko vaihtovuosi on tähän mennessä ollut pelkkää alamäkee (pyörälläkin pääsee alamäessä kovaa eikä tarvi polkee eli se on hyvä juttu eikä huono! :D), eli kaikki on mennyt ihan superisti eikä valittamisen aihetta oo ollut. Eilen tuli kuitenkin ensimmäinen kunnon ikävä-olo, kun tulin ihan huolella kipeeks. En nyt rupee sen kummemmin eritteleen, mutta sanotaan, että niin kipee en oo pitkään aikaan ollut. En ollut siis koulussa vaan nukuin koko päivän, ja siinä kun en tehnyt mitään niin rupes väkisinkin ajatukset karkaan kotisuomeen. Siihen, kuinka tässä tilanteessa kotona äiti tekis mulle kuumaa mustaviinimarjamehua ja antais kunnon voimahalin. Siihen, kuinka iskä tulis töistä kotiin ja kysyis huolestuneena kuinka mä voin. (Nyt mua rupee taas itkettään, ei pitäis olla tämmösellä herkkistuulella kahta päivää peräkkäin!) En mä sitä sano, ettei täällä välitettäis, ehei en todellakaan. Hostmom tuli puolen tunnin välein eilen kysyyn multa että tarviinko jotain (paitsi sillon kun nukuin) ja sama tänään. Kyllä musta huolta pidetään ja musta välitetään, älkää huolestuko :)

Kuitenkin, kun on (tai ainakin kun mä oon) kipeenä, niin herkistyy tosi paljon. Mä itkin eilen ja tänään mun ikävää ja sitä että oon kipeenä ja sitä epävarmuutta että tykätäänkö musta ja että mitä jos teen jotain väärin. Sit reipastuin ja rupesin paukuttaan realiteetteja päähän: Hei tyttö, sä oot tullu tänne, matkustanut maailman toiselta puolelta lähes tunemattomaan, onnistunut saamaan kavereita, onnistunut tekeen ittes onnelliseks niin monessa asiassa. Sä oot mitä oot, kun oot oma ittes niin susta kyllä tykätään, on tykätty tähänkin asti. Sä olet sä ja sun ei tarvi olla mitään muuta. Ja huomasin, että kappas, elämä alkaa taas hymyileen. ♥

Täällä kaukana, poissa kotoo perheen merkitys korostuu kyllä tosi paljon. Mä oon aina ollut tosi perhekeskeinen ihminen, mulle perhe on hirmutärkee ja tykkään viettää aikaa kaikkien mun perheen jäsenten kans (myös niiden huutavien-ja-kiukuttelevien-mutta-ah-niin-rakkaiden-teini-kaksosten kanssa, vaikka välillä saatan ehkä hitusen korottaa ääntä niillekkin hihi ;)). Mulle äiti ja isä on esikuvia ja tukipilareita, joihin saa aina nojata, jos ei ite jaksa pysyä pystyssä. Mä rakastan teitä. Ylikaiken. ♥

Nää ylä- ja alamäet kuuluu tähän vaihtovuoteen, ja varmasti samoja tunteita tuun käsitteleen vielä monta kertaa tän vielä jäljellä olevan vajaan 9 kk aikana. Pakko mun on vielä tähän loppuun sanoo, että jestas sentään mä oon ilonen ja ylpee itestäni että lähin vaihtariks. Tän vuoden jälkeen pystyn varmasti handlaan mitä tahansa, kun oon kerran pystynyt hoitaan nää asiat täälläkin! Ja suomalaisella sisullahan todistetusti selviää mistä vaan, niin että eikun havuja perkele ja etiäpäin ;)

7 kommenttia:

Katri kirjoitti...

Voi kullanpala, arvaa vaan kuinka itkin kuin luin tota sun tekstiä... Miten kaukana ootkaan! Ihana, että oot jo taudista selvinnyt ja miten tärkeetä onkaan jäsentää ajatuksiaan juuri tuolla lailla kuin sä teit...kirjottaminenkin helpottaa tuntemuksia. Kyllä meillä on niin fiksu tyttö ja rakas ennenkaikkea!!!
Tsemppiä kulta, pidä huolta itsestäsi <3<3<3

Venla kirjoitti...

Thats the spirit!! (:

Hanna kirjoitti...

Äiti, arvaappa kuinka paljon itkin kun kirjotin tota tekstiä, kaikki vaan jotenkin purkautu mutta sit tuli tosi hyvä olo kun oli saanu kaiken kirjotettua :) Kiitos, ihana kuulla ♥ Pidän huolta, pitäkää tekin ♥

Venla, yeah and i at least try to live with that spirit every single day! :)

Anonyymi kirjoitti...

voi pieniii :( <3 mutta hyvä et oot jo piristyny!

kamalaa en muistanu että kirjotat tätä blogia ja oon seurannu sun tekemisiäs vaan facebookissa:D mutta anniina onneks valas mua jälleen ja nyt oon lukenu kaikki tekstit täältä mitä en oo nähny!

on ikävä ja tänään varsinkin jos meille tulee jotain tyttöjä juhliin mun synttäreitä nii kyllä musta tuntuu että sieltä joku puuttuu ja se olet sinä! :( <3

MUTTA nyt alan kyl seuraan tätä sun blogia aktiivisemmin kun ONNEKSI löysin sen jälleen... ja olen siis ansku enkä mikään tyhmä anonyymi : ))

Hanna kirjoitti...

voi ei ansku oot ihanin ♥ vähän kiva että nii moni kaveriki seuraa tätä blogia hihi :) vooooi no sitte juhlitaan sun seuraavia synttäreitä kaksien bileiden edestä haha, kun mäkin oon taas kuvioissa ;) eivaan, pitäkää superkivaa ja mahtavaa ja huikeeta ja kaikkee ja mä oon hengessä mukana! ♥

vaish. kirjoitti...

heippa pirpana,

täällä rupes yks mamakin melkein vollottaan kun tätä luki (huom. toi MELKEIN).
ihan niinko monta kertaa sulle sanoin, oot hurjan rohkee ja reipas ko lähdit.
oot ihan huipputypy!
joku kerta ko tuntuu että on ihan usko itseen loppu, ja olo muutenkin finaalissa, ni palaa tähän omaan tekstiis ja lue toi kursivoitu pätkä. se, että oot ite kirjottanu ton, oot ite saanu rohkastua ja kerättyä ittes, on ihan huikeeta, ja se tulee auttaan sua vaikeissa paikoissa ihan millon ja missä vaan. ikävöinti kuuluu asiaan, eikä siinä oo mitään pahaa. sä pärjäät siellä ihan loistavasti, eikä sulla sen suhteen oo mitään hätää :)

pidä lippu korkeella, me ruvetaan tsubujen kanssa treenaan parin viikon päästä toden teolla :) kuin mä selviän ko kukaan ei oo nauramassa mun huonompaakin huonommille jutuille?! we'll see..


take care, little one.

<3 -vaish

Hanna kirjoitti...

täälläkin rupes yks melkein vollottaan kun luki ton sun kommentin, tai no jätetään toi melkein pois... vaissi oot huippumama, kiitos tästä ihanasta kommentista ♥
me tehään koulussa tanssitunnilla tosi kivaa pätkää, mutta hirveenkauheentosikovasti mä haluisin olla siellä tekemässä sun pätkiä! no ens vuonna sit ;) ja haha eihän mun naurun puuttumista ees huomaa kun siellä on anniina ja veerat ja sohvi ja jutta ja roosa ja jansu ja ramona jnejne! ;D kivoja treenejä and take care also ♥

Lähetä kommentti