Pages

keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Melbourne state of mind

Terkut vaan täältä kylmästä melbistä! Lämpötila on nyt viimeset pari päivää pysytellyt ~16 asteen tuntumassa päivisin ja ollut tosi tuulista ja sateista, öisin mennään reippaasti alle 10 asteeseen, yks yö oli vaan +6.... HRRRRRR eikä helpota yhtään se tieto et Perthissä on tällähetkellä +33 ja aurinko paistaa! No mutta koko eka viikko mitä oltiin täällä saatiin nauttia ihanasta auringonpaisteesta ja lämmöstä, että en valita! Sitäpaitsi ei se sää vaan se tekeminen ja ne ihmiset ;) On ollut kyllä siis kylmyydestä huolimatta ihan mahtavaa!

Saavuttiin tänne Melbourneen siis tasan kaks viikkoo sitten keskiviikkona, ja paljon tekemistä on mahtunut näihin kahteen viikkoon. Ekana viikonloppuna oli Eagles vs. Western Bulldogs peli ja tottakai Dyann oli hommannut liput siihen, eli nyt on Melbournenkin footie-oval tullut katsastettua :D Tosin vaan se pienempi eli Etihad stadium. Kataa treffasin heti jo torstaina ekaa kertaa, neiti näytti mulle cityä ja kierreltiin ympäriämpäri. Ihanaihana tyttönen ♥ Muuten ollaan tehty sit ihan normijuttuja Larran, Braydonin ja Andrewn kanssa, Larra on siis Dyannin tytär ja hänen luona asutaan täällä :) Andrew on Larran mies ja Braydon niiden 9v poika, just so you know!

Viime viikonloppu oli sitten tosi täynnä, tehtiin trippi Great Ocean roadille pe-la ja sunnuntaina suuntana oli Phillip island. Perjantaiaamuna 8 maissa suunnattiin auton nokka etelään ja huristeltiin about 4 tuntia Princetowniin, joka on siis yks kylä tuolla ihan Australian etelärannikolla, ainoostaan tasmania on noita paikkoja etelämpänä kun missä me oltiin. Matkalla Princetowniin pysähdyttiin Otway treetop walk-centressä, jossa pääsee siis käveleen semmosen about parin kilsan lenkin sademetsässä josta 600m on ihan siellä puiden latvoissa, 50m maanpinnasta! Ja huipulla kyllä tuuli kuten kuvasta huomaa! :D

Ton puulenkin jälkeen ajettiin sitten siis Princetowniin, siellä pysähdyttiin parillakin näköalapaikalla meren rannalla kattoon hienoja kalliomuodostumia ennen kun suunnattiin Dyannin vuokraamalle talolle, johon heivattiin kamat ja suunnattiin samantien syömään tonne kylään. Syömisten jälkeen mentiin kaupan kautta takasin talolle ja pelattiin korttia + mä kattelin Braydonin kanssa leffaa, kunnes sitten mentiin nukkuun aika aikasin että päästiin lauantaiaamuna taas 8 ylös. Lauantaina lähettiin ajeleen 9 aikoihin ja pysähdyttiin taas monella näköalapaikalla, toi Great Ocean road kulkee siis nimensä mukaisesti meren rannalla tuolla etelässä. Lisäks käytiin ihmettelemässä 12 apostles - nimistä muodostelmaa. Oli kyllä upee paikka, että mä rakastan tota merta ja sen väriä ja sitä syvyyttä ja kontrastia mitä se tuo kuviin! Otettiin siis koko lauantaipäivä ihan vaan kiertelyn kannalta, ajettiin Geelongin läpi joka on about Tampereen kokonen kaupunki ja josta Andrew on kotosin. Kotona oltiin sitten 7 aikoihin.

Sunnuntaina oli yön aikana pääsiäispupu käynyt vierailemassa ja jättänyt Braydonille koko olkkarin täyteen suklaata! Mulla ja Amandallekin se oli jättänyt suklaapuput :D Pääsiäisen kunniaks syötiin aamulla pannari-aamiainen ja 11 maissa lähdettiin ajeleen Phillip islandille, joka on siis pingviinien kotipaikka! Sinne ajo pari tuntia ja perille päästessä käytiin ekana Phillip island chocolate factoryssä katsomassa suklaanäyttely, siellä oli yhtenä osiona "suklaa kansainvälisesti" ja siellä vitriinissä komeili Maraboun suklaata! Fazeria ei kyllä ollut, pyhpah.... Suklaakierroksen jälkeen mentiin pelaan minigolfia pariks tuntia ennekun oli aika suunnata sinne pingviinipaikkaan! Phillip islandilla asuu siis ~6000 pikkupingviiniä, jotka tulee auringonlaskun jälkeen pois merestä ja viipottaa omiin pesiinsä ja niille rakennettuihin "taloihin". Tätä pääsee seuraan ihan vierestä, ja oli kyllä hieno nähdä kuinka niitä pikkusia söpöliinejä rupes ilmestyyn sieltä merestä ja kuinka ne mahdollisimman nopeesti taapersi rannalta puskiin ja omiin pesiinsä! Ne oli niin sulosia ja PIKKUSIA, siis ne kasvaa vaan about 30 cm korkeiks! Kameroita ei saanut käyttää tuolla ollenkaan koska tietysti salamavalo pelästyttäis pingviinit, niin kuvia mulla ei valitettavasti oo. Mutta otin netistä yhen kuvan niin näätte että millasia ne oli!

Tän viikon maanantaina suuntasin sit Katalle Camberwelliin, se heitti kimpsut ja kampsut kasaan ja otettiin juna Frankstoniin, jossa 5 Katan kaveria on ostanut kämpän yhdessä ja asustelee siis siellä keskenään. Ma-Ti välinen yö vietettiin siis siellä ja tiistaina päivällä junailtiin aamukoomailujen jälkeen takasin cityyn josta kumpikin jatko sit omiin koteihinsa. Oli niinniin mahtavaa, Katan kaverit on ihania tyyppejä ja oli niin hauskaa! Ja en ymmärrä miten oon voinu löytää tommosen soul sisterin kun Kata täältä ausseista niin, että ollaan molemmat suomesta :D se on aikas ihana hehe ♥ tänään suuntaan takas Katalle ja huomenna sit kotiin ja lauantaiaamulle on taksi tilattu klo 4:00 am että ollaan lentokentällä ennen viittä, lento lähtee 6:30.... väsyttää jo ajatuskin. Väsymyksestä puheenollen nukuin viimeyönä 12 tuntia ja tuntuu että voisin nukkua saman setin vaikka heti, haha ei tullut niin hirveen paljoo nukuttua siellä Frankstonissa :D

Tämmöstä siis tänne, elämää ei sen enempää, tittiididiidididiidiiiiii... Klassikkomusaa jeejee. Life is good ♥

puspus palaillaan!

Anonyymi kirjoitti...

Satuitteko käymään warrnamboolissa ton teijän great ocean road reissun aikana? :)

empo kirjoitti...

tuitui noi pingut<3

Hanna kirjoitti...

anonyymi, ei tultu kyllä käytyä :/

empo hehe jep ne oli niin sulkkuja ♥